Parkeer- en verkeerstechniek2021-12-13T15:58:41+01:00

Parkeer- en verkeerstechniek

Parkeer- en verkeerstechniek is natuurlijk een ruim begrip, maar HS-PAS focust zich voornamelijk op de elektronische kant hiervan. Wat resulteert in specialisatie op het gebied van:

  • Lusdetectie
  • Telsystemen
  • Voertuigtranspondersystemen
  • Parkeerbegeleiding

Toepassingen zijn zoal; ingangen met slagbomen, schuifhekken of (industriële) deuren van parkeerterreinen, parkeergebouwen, distributiecentra, e.d.
De producten van de parkeertechniek worden vaak geïntegreerd met toegangscontroleoplossingen van HS-PAS.

Lusdetectie

 

De PD132 en PD232 lusdetectoren zijn al in grote getale in het veld te vinden en zijn voornamelijk bekend om de degelijke kwaliteit en hoge betrouwbaarheid.
Diverse instellingen zijn zeer eenvoudig in te geven middels de DIP-switches op de voorzijde van de lusdetector. Tevens zijn de detectoren in diverse voltages en pin bezettingen beschikbaar, waardoor het uitwisselen met andere fabricaten ook eenvoudig gerealiseerd kan worden.
Met de 7 serie detectoren heeft Nortech een zeer mooie aanvulling op het productenpakket van lusdetectoren. De PD172 en PD272 combineren eenvoud met intelligentie en mogelijkheden.
Zo kunnen alle instellingen, zoals relaiscontacten wisselen tussen NO en NC, puls en continue, nog steeds gedaan worden met de bekende DIP switches op de voorzijde.

Met de AFS functie zoekt de detector bij inschakelen zelf naar de meest stabiele frequentie om zichzelf op in te tunen. Bij gebruik van meerdere detectoren in dezelfde installatie zullen deze niet gelijk ingesteld worden, zodat crosstalk voorkomen wordt.
De diagnostische unit DU700 kan middels een ingebouwde magneet eenvoudig op de detector geplaatst worden, waarna via een bluetooth verbinding met de smartphone/tablet kan worden gemaakt.

Alle waarden en instellingen van de detector worden “live” weergegeven, maar kunnen ook naar een pdf rapport geschreven worden.
Bij de echt uitdagende installatie is er nog de Primus die de oplossing kan bieden. Deze detector is voorzien van een display en digitaal menu. De instelmogelijkheden zijn legio en met de ingebouwde diagnose unit kunnen de verschillende waardes op de detector afgelezen worden. Ook de primus is voorzien van de AFS functie zodat zijn frequentie altijd optimaal is ingesteld.

Voertuigtranspondersystemen

 

De Track serie van Nortech is een compact voertuig identificatie systeem, ontworpen voor het gecontroleerd toegang / prioriteit verlenen aan voertuigen. Met diverse uitvoeringen is er voor iedere toepassing een oplossing. Met de Track 100 (1-kanaal) uitvoering kan ieder willekeurig voertuig voorzien van een zender toegang verkrijgen. De Track 200 (4-kanaals) is qua werking gelijk aan de track 100, alleen kan gekozen worden of kanaal 1,2,3 of 4 wordt aangestuurd.

Met de Track 2000 zender kan ieder voertuig van een unieke code worden voorzien. De ontvanger stuurt deze code dan door naar een toegangscontrole- of verkeersmanagement systeem, welke beslist of het voertuig toegang mag verkrijgen.

Het Track systeem is gebaseerd op de techniek van inductielussen. De ontvanger van het Track systeem kan door de ingebouwde lusdetector direct op de inductielus aangesloten worden.

Parkeerbegeleiding

IdentiPark is een geavanceerd parkeerbegeleiding systeem dat ontwikkeld is om de bezetting van een parkeergelegenheid eenvoudig maar accuraat te controleren. Het tellen van het aantal voertuigen kan worden gedaan op basis van zones, telling per plaats of een combinatie van beide.

Dit heeft men kunnen bereiken door gebruik te maken van de allernieuwste technologie, welke de bewegingen van een voertuig binnen de parkeergelegenheid controleert. Bij aankomst wordt het totaal aantal beschikbare plaatsen weergegeven en/of het aantal beschikbare plaatsen per verdieping.

Bestuurders worden naar de dichtstbijzijnde vrije plaats geleid met behulp van diverse displays met rijrichtingindicatie.
Per plaats geven de indicatieled’s van de sensoren aan of de onderliggende plaats vrij of bezet is.

Hiermee worden opstoppingen en gefrustreerde bestuurders voorkomen. Tevens wordt hiermee een mogelijkheid gecreëerd om het maximale uit uw parkeergelegenheid te halen en de vrije ruimte optimaal te benutten.
In de software kunnen eenvoudig rapportages aangemaakt worden om het gebruik van de parkeergelegenheid vast te stellen. Ook kan “live” gezien worden hoe de bezetting op dat moment is.